Vem kan söka?
Bidraget kan sökas av byaföreningar, intresseföreningar eller motsvarande, som ansvarar för drift och underhåll av samlingslokalen.
Regler
Den som söker ska äga sin lokal eller ha ett långsiktigt hyresavtal/ avtal om nyttjanderätt.
Lokalen ska vara öppen, tillgänglig och upplåtas opartiskt till föreningar, organisationer och boende i Överkalix kommun.
Det ska finnas ett behov av lokalen som inte kan tillgodoses i närliggande lokaler.
Bidraget är på 5.000 kronor.
Hur ansöker jag?
Ansökan om bidrag skickas in till Överkalix kommun senast 2021-03-31.
Ansökan ska innehålla:
- ansvarig för ansökan
- kontaktuppgifter
- uppgift om hur bidraget ska betalas ut.
Bidrag till samlingslokaler utbetalas under april månad.
Vart ska jag skicka ansökan?
Ansökan, tydligt märkt "Samlingslokal", skickas in till:
Överkalix kommun
Kommunstyrelsen
956 81 Överkalix
eller via e-post, tydligt märkt "Samlingslokal", till: kommun@overkalix.se