Here you can choose in which language you would like to read our website.

Please note that Överkalix Municipality uses Google Translate when translating content on this website to your preferred language.

This means that not all translations always are accurate.

Upphandlare

Upphandlare

Överkalix kommun söker Upphandlingssamordnare/ inköpare.

Upphandlingssamordnaren har en central roll i Överkalix kommuns arbete med inköps- och upphandlingsfrågor till hela organisationen. Du arbetar tillsammans med förvaltningarna och verksamheterna.

Vi söker dig som är drivande i att genomföra upphandlingar inom olika områden. Du är också ansvarig för att säkerställa att rutiner i inköpsprocessen följs och att dokumentationen som stöder rutinerna är relevant och uppdaterad.

I vissa större upphandlingar har kommunen arbetat tillsammans med upphandlare i andra kommuner.

Personliga egenskaper

Du är serviceinriktad genom att du alltid visar ett gott bemötande och har kunden i fokus.
Du har god social kompetens och är en ambassadör för verksamheten.
Du är engagerad genom att du bidrar till en lärande organisation och delar med dig av din kunskap och har en vilja att utvecklas.
Du är samarbetsvillig och arbetar ansvarsfullt och noggrant.
Du är stresstålig och tar egna initiativ eftersom arbetet är självständigt och kräver flexibilitet.

Som person är du mål- och samarbetsinriktad med helhetssyn och analytisk förmåga. Samarbeta och driva självständigt arbete är avgörande egenskaper.

Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att du kommer att ha hela kommunen som arbetsfält, med placering på Tekniska kontoret.

Som upphandlare kommer du att självständigt genomföra upphandlingar, du medverkar i hela upphandlingsprocessen från upprättande av förfrågningsunderlag, utvärdering, beslut och avtal samt uppföljning av befintliga avtal, strategiska frågor samt riktlinjer och rutiner.

Du kommer ha stöd av personal vid tekniska kontoret, som också aktivt deltar i upprättandet av förfrågningsunderlag för entreprenader inom kommunalteknik och byggentreprenader.

Arbetet kan också bestå av andra arbetsuppgifter och variera mellan stora, övergripande frågor till mindre rutinuppgifter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har yrkeserfarenhet inom upphandling- och inköp. Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper.

För att lyckas i rollen har du dokumenterat goda kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling), erfarenhet från upphandlingar och inköp, god administrativ kompetens och ett tydligt sätt att kommunicera med din omgivning.

Körkort med lägst förarbehörighet B och tillgång till egen bil är ett krav. 

Varaktighet/Arbetstid

Anställningen är en tillsvidareanställning. Sysselsättningsgrad 100 %. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Lön

Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 2017-03-24.
Intervjuer kan ske löpande.

Skicka din ansökan, märkt "Upphandlare", till:

Överkalix kommun
Personalkontoret
956 81 Överkalix

Vi tar även emot ansökan, märkt "Upphandlare", via e-post: kommun@overkalix.se

Kontaktpersoner

Teknisk chef, Kenneth Sköld, telefon 0926-740 31
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0926-740 00

Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.