Here you can choose in which language you would like to read our website.

Please note that Överkalix Municipality uses Google Translate when translating content on this website to your preferred language.

This means that not all translations always are accurate.

Nämndsekreterare/administratör Sn

Nämndsekreterare/administratör Sn

Överkalix kommun söker en nämndsekreterare/administratör till socialförvaltningen. 1 tjänst, tillsvidare, tillträde snarast eller enligt övrenskommelse.

 Överkalix kommun är belägen i hjärtat av Norrbotten med 3 400 invånare och området sträcker sig över en stor geografisk yta med varierad bebyggelse. Inom Socialförvaltningens område arbetar ungefär 200 personer.Vi söker nu en nämndsekreterare/administratör då vår nuvarande går i pension. Vi erbjuder en arbetsplats med hög trivselfaktor och ett omväxlande arbete som ger dig möjlighet att utvecklas i dín yrkesroll. Du kommer ingå i socialförvaltningens stab och tjänsten är direkt underställd förvaltningschefen.

Arbetsuppgifter

Som nämndsekreterare/administratör har du bland annat fokus på beredningen av ärenden och ger god service till politiker och chefer i samband med nämndssammanträden. Du deltar vid socialnämndens sammanträden, arbetsutskott, beredningsmöten och kommunens tillgänglighets- och pensionärsråd. Du upprättar kallelser, skriver protokoll och kvalitetsgranskar beslutsunderlag. I arbetet ingår att vara förvaltningens expert inom området ärende- och nämndsprocessen samt kunna stödja förvaltningens medarbetare i frågor om ärende- och förvaltningsnivå. Du kommer vara delaktig i förvaltningens arbete med att genomföra åtgärder med anledning av införandet av ny dataskyddsförordning och fungera som socialnämndens personuppgiftsombud. I tjänsten ingår även olika former av utredningsarbete, andra administrativa arbetsuppgifter samt samarbete med andra förvaltningar/ verksamhetsområden.

Kvalifikationer

Du bör ha relevant högskoleutbildning, till exempel statsvetenskap, samhällskunskap, förvaltningsrätt, juridik eller annat som arbetsgivaren finner likvärdigt. Högskoleutbildning i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen är meriterande. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi värdesätter att du är serviceinriktad, noggrann, strukturerad, har god analytisk förmåga och kan arbeta självständigt och drivande i de frågor du har ansvar för. Samtidigt är du en lagspelare och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du har god IT-kompetens, goda kunskaper i Officepaketet samt fördel om du arbetat i ärendehanteringssystem, har erfarenhet som nämndssekreterare eller kvalificerad administration eller handläggning inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. Då arbetet innebär många kontakter, ställs höga krav på att du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och att samarbeta med andra.

Krav

B-körkort erfordras då arbetet ibland medför resor i tjänsten.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet för uppdraget.

Varaktighet/Arbetstid

Heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Lön

Månadslön.Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansökan

Intervjuer kommer att ske fortlöpande så du är välkommen med din ansökan redan idag, dock senast den 13 augusti. Vi tar emot din ansökan med CV och personligt brev via e-post till  kommun@overkalix.se 
Ange referens: Nämndsekreterare/administratör Socialförvaltningen

Kontaktpersoner

Ellinor Söderlund, socialchef, telefon 070 - 298 79 06 

 

Fackliga kontaktpersoner

Fackliga företrädare kan nås via kommunens växel 0926-74 000

 

 

Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.