Here you can choose in which language you would like to read our website.

Please note that Överkalix Municipality uses Google Translate when translating content on this website to your preferred language.

This means that not all translations always are accurate.

Nämndsekreterare/ administratör, bygg- & miljönämnden

Nämndsekreterare/ administratör, bygg- & miljönämnden

Överkalix kommun söker en nämndsekreterare/ administratör till bygg- och miljökontoret.

Överkalix kommun ligger i hjärtat av Norrbotten, av många kallad Sveriges vackraste kommun. Här möts berg och dalar i ett unikt floddelta. I Överkalix bor cirka 3 400 invånare och området sträcker sig över en stor geografisk yta med varierad bebyggelse, landsbygd och fantastiska naturområden.

Vår uppgift är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Överkalix ska vara en attraktiv kommun att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i.

Arbetsuppgifter

Bygg- och miljökontoret i Överkalix kommun är en enhet med fyra medarbetare. Medarbetarna biträder Bygg- och miljönämnden i dess arbete, sköter information och utövar operativ tillsyn.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av att sköta bygg- och miljönämndens administration samt att vara bygg- och miljönämndens sekreterare. Som nämndsekreterare/ administratör har du bland annat fokus på beredningen av ärenden.

Viktigt för dig blir en god service, tillgänglighet, bemötande samt information och kommunikation internt inom kommunen, samt näringsliv och kommuninvånare. Du upprättar kallelser, skriver protokoll och kvalitetsgranskar beslutsunderlag.

I tjänsten ingår även olika former av andra administrativa arbetsuppgifter samt viss handläggning och granskning av ärenden.

Kvalifikationer

Du ska ha relevant utbildning inom till exempel bygglovshantering, juridik eller annan motsvarande relevant utbildning eller erfarenhet för yrket som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation är meriterande.

  • Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar självständigt, ser möjligheter och tar egna initiativ.
  • Du är van vid att strukturera och prioritera i arbetet och ditt arbetssätt präglas av ordning och reda.
  • Du har även en god kommunikativ förmåga och servicekänsla.
  • Du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.
  • Du ska ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
  • Du har god IT-kompetens, goda kunskaper i Officepaketet samt fördel om du arbetat i ärendehanteringssystem.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
B-körkort krävs.

Tjänsten kan komma att tas i anspråk av omplacering

Arbetstid/ varaktighet

Anställningen som nämndsekreterare/ administratör är ett vikariat till och med 2019-07-31. Sysselsättningsgrad 100%. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.

Lön

Månadslön.

Kontaktpersoner

Kenneth Sköld, teknisk chef, telefon 0926-740 31

Fackliga kontaktpersoner

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, telefon 0926-740 00

Ansökan

Sista anökningsdag är 2018-05-01. Intervjuer kan ske även före sista ansökningsdag.

Skicka din ansökan, tydligt märkt "Nämndsekreterare/ administratör bygg och miljö", via e-post: kommun@overkalix.se

eller:

Överkalix kommun
Personalkontoret
956 81 Överkalix.

Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.